Someaktivisti Anter Yaşa kysyi tänään Vuokkoset-hygieniatuotevalmistajalta, miksi yhtiön mainonnassa näkyy pelkkiä ”naisoletettuja”. Yhtiö vastasi hetken kuluttua.

Yaşa kysyi Facebookissa:

”Hei, Vuokkoset!

Miksi teidän mainoksissa, tuotepaketeissa ja nettisivuilla esiintyy vain naisoletettuja henkilöitä? Olen tosi loukkaantunut ja itkin eilen koko päivän nähtyäni kuinka transfobisesti toimitte. Ymmärrättekö, kuinka loukkaavaa toimintanne on yhteiskunnan heikompien silmissä? Poissuljette heidän ihmisyyden!

Haluaisin toivottaa teidätkin 2020-luvulle ja ymmärtämään, että myös miesoletetut voivat saada kuukautiset. #Inklusiivisuus #Ihmisoikeudet #FasismiaVastaan

Voin henkilökohtaisesti tulla poseeraamaan uusiin tuotekuviin!”

Yhtiö vastasi:

”Hei! Kiitos havainnoistasi Anter Yasa. Asiasi on erittäin ajankohtainen ja tärkeä. Olet oikeassa siinä, että emme ole vielä huomioineet kaikkia ryhmiä markkinoinnissa ja nettisivullamme. Olemme itsekin havainneet saman ja meillä on asia tällä hetkellä työn alla. Haluamme seurata aikaamme ja pyrimme korjaamaan asian lähitulevaisuudessa. Kiitos vielä palautteestasi ja hyvää kesää!” 🙏💚

Päivitys 1.7.2020 klo 11.10:

Koska on heinäkuu, eikä kesä-Suomessa kaikkea ole välttämätöntä suorittaa mahdollisimman rajulla ryppyotsailla, Vuokkoset jatkoi aiheesta tänään:

”Hei! Nyt olemme Veikkolassa tehneet ahkerasti kehitystyötä yötä myöten 😊 ja suunnittelimme tällaisen Veikkoset-malliston. Toivottavasti tykkäät😉! Iloisin kesäterveisin Vuokkoset, eikun Veikkoset.”

Viestin yhteyteen Vuokkoset ympääsi kuvan ”uudesta” Veikkoset-tuotteesta.

Yaşa kiitteli Vuokkosten rentoa asennetta: ”Kerrankin brändi joka tietää miten toimia! Ottakaa mallia kaikki muut brändit. Ottakaa mallia! ”

SUOMEN UUTISET