Vastuuton politiikka jatkaa kansaa kurittavaa, turmiollista kulkuaan.  On välittömästi ryhdyttävä korjaaviin toimenpiteisiin jatkuvien yt-neuvotteluiden sijaan. Negatiivinen kierre jatkuu ja hallitus nukkuu. Maatalous ja teollisuus murtuvat silmiemme edessä tolkuttomien säädösten ja direktiivien alle. Herra Katainen ohjaa valtavaa hallituslaivaansa Suomen kansan uidessa hyisessä meressä apua huutaen. Kapteeni avustajineen ovat heittäneet pelastusrenkaita välittämättä siitä, että köydet ovat mädäntyneet!

Ruukki ensimmäinen rikkidirektiivin uhri

Ruukista tuli rikkidirektiivin ensimmäinen suuri ruumis. Ruotsalaistumisen kautta Ruukin tuotteet voidaan kuljettaa rautateitse, rikkidirektiivistä vapaalla vyöhykkeellä. Hallituksen on välittömästi erottava ja samalla meillä pitää olla kahdet vaalit, EU- ja eduskuntavaalit, jotta saisimme ryhdikkäitä edustajia puolustamaan isänmaamme oikeuksia. Ympäristösäännösten kulut on puolitettava. Kilpailukykymme on todella heikoilla. Käsittämätön rikkidirektiivi on maamme suurimpia fiaskoja. Omatunnon varjolla säädetään kaikenlaisia säädöksiä. Meppi Satu Hassin mukaan säästämme kymmeniä tuhansia ihmishenkiä rikkidirektiivin ansiosta. Hyvä Satu, tämä ei ole peräisin tieteellisestä julkaisusta vaan EU-komission käyttämästä AEA-raportista.

AEA on brittiläinen liikeyritys, joka tekee EU:lle erilaisia tietokonepohjaisia tulevaisuusskenaarioita. Raportissa on ”terveysmalli”, joka sisältää tilastomatemaattisen yhteyden ilman rikkipitoisuuden ja hengitystieinfektioiden välillä. Tilasto on ajoilta, jolloin ilman rikkipitoisuus oli keskimäärin viisi kertaa ja paikallisesti yli sata kertaa suurempi kuin tänään. Lisäksi pienhiukkasten ja rikkidioksidin vaikutusten tilastollinen erottaminen on vaikeaa, koska ne korreloivat toistensa kanssa.

Pohjanlahdella ja Pohjanmerellä ei ole merkittäviä rikkidioksidipäästöjä, pitoisuudet kaavalla 0-0=0. Tyhjästä on paha nyhjäistä. EU:n suurimmat esiintymät löytyvät Puolasta ja Italiasta. Puolasta,  koska siellä on valtavasti hiilivoimaloita ilman rikinpoistoa. Italiassa puolestaan tulivuori Etna työntää enemmän rikkidioksidia ilmaan kuin Puola.

Rikkidirektiivin synty

Kuinka rikkidirektiivin tapainen talouden ja työpaikkojen tappaja syntyi? Vihreät uittivat ehdotuksen kansainväliseen merenkulkujärjestöön IMO:oon, jossa sen hyväksyi mm. Suomen edustajanana silloin istunut liikenneministeri Anu Vehviläinen (kesk.). Suomen hallitus allekirjoitti sopimuksen vuonna 2008. Asiasta vastuullisia ministereitä olivat tuolloin myös pääministeri Matti Vanhanen (kesk.) sekä ympäristöministeri Paula Lehtomäki (kesk.), elinkeinoministeri Mauri Pekkarinen (kesk.), ulkomaankauppa- ja kehitysministeri Paavo Väyrynen (kesk.) ja Paula Lehtomäen äitiyslomasijainen Kimmo Tiilikainen (kesk.). Suomen mepeistä direktiivin puolesta äänestivät Satu Hassi (vihr.) ja Nils Torvalds (r.).

Suomalaisen poliitikon kuuluu edistää kansan hyvinvointia ja puolustaa maansa etua. Hänen ei tule allekirjoittaa mitään sellaista mitä muutkaan EU-maat eivät ole valmiita noudattamaan. Tällaista kutsutaan Isänmaan myymiseksi.

Marko Kulpakko
EU-vaaliehdokas (ps.)