Artikkeli kuva

LEHTIKUVA

PS-ministerit: Vinjettimaksu ulkomaisille kuljetusyrittäjille

24.01.2016 |17:09

Perussuomalaiset ministerit esittävät vinjettimaksun käyttöönottoa ulkomaisille kuljetusyrittäjille mahdollisimman pikaisesti.

– Siitä saatavat tulot tulee ohjata teiden kunnossapitoon ja suomalaisten työpaikkojen luomiseen, perussuomalaisten ministeriryhmä vaatii.

– Suomalainen kuljetusyrittäjä on joutunut jo tarpeeksi kärsimään EU-byrokratian ja kabotaasiliikenteen puristuksessa. Vinjettimaksu, jolla tienkäyttäjä ostaa tietyksi ajaksi oikeuden käyttää tieverkkoa, parantaisi huomattavasti nykytilannetta, jossa kotimainen yrittäjä ei pysty kilpailemaan Itä-Euroopasta tulevien kuljettajien kanssa.

Perussuomalaisten ministeriryhmä päätti Lapin kiertueensa tänään iltapäivällä Kemiin. Päivän aikana keskusteltiin paljon muun muassa seutukunnan liikenneasioista.

– Alue, josta tulee vähän vajaat kymmenen prosenttia Suomen viennistä, tarvitsee toimivan infran, ministeriryhmä korosti.

SUOMEN UUTISET


Mitä mieltä?

Viikon suosituimmat

1.
Suomen uutiset logo

Rydmanilta lisää vettä Kiukaalle – ministeri kieltäytyy tapaamasta ”lobbaria, joka vuotaa kaiken medialle”

17.06.2026 |14:54
6.
Suomen uutiset logo

Perustuslakivaliokunta: Yhdenvertaisuusvaltuutettu ylittää toimivaltansa – PS-kansanedustajat vaativat pysymistä omalla tontilla

18.06.2026 |16:30

Uusimmat

PS-Naiset 1/2026

Mainos kuva

Lue lisää

Perussuomalainen 3/2026

Mainos kuva

Lue lisää

Perussuomalainen 2/2026

Mainos kuva

Lue lisää