Artikkeli kuva

Viimeinen Mannerheim-ristin ritari puolustusministerin uudenvuodenpäivän vastaanotolla

07.01.2016 |12:41

Puolustusministeri Jussi Niinistö isännöi uudenvuodenpäivän vastaanottoa Helsingin Säätytalolla.

Vastaanotolla nähtiin perinteisesti sotaveteraaneja, maanpuolustusjärjestöjen edustajia, maan ylintä poliittista johtoa ja virkamieskuntaa sekä puolustusvoimien, talouselämän ja eri alojen järjestöjen edustajia.

Juhlavastaanottoa kunnioitti läsnäolollaan myös viimeinen Mannerheim-ristin ritari Tuomas Gerdt.

Puolustusministerin uudenvuodenpäivän vastaanoton perinne ulottuu aina vuoteen 1947, jolloin silloinen puolustusministeri Yrjö Kallinen järjesti ensimmäisen vastaanoton. Ministeri Kallinen tahtoi tällä tavoin kiittää niitä henkilöitä, joiden kanssa hän ja ministeriö olivat edellisvuoden mittaan olleet tekemisissä.

Puolustusvoimauudistuksesta johtuen vastaanotto peruttiin vuosien 2010-2014 välisenä aikana.

Kuvassa: Viimeinen Mannerheim-ristin ritari Tuomas Gerdt, 93, kättelemässä puolustusministeriä ja tämän puolisoa.


Artikkeliin liittyvät aiheet


Mitä mieltä?

Viikon suosituimmat

6.
Suomen uutiset logo

Perustuslakivaliokunta: Yhdenvertaisuusvaltuutettu ylittää toimivaltansa – PS-kansanedustajat vaativat pysymistä omalla tontilla

18.06.2026 |16:30
8.
Suomen uutiset logo

Vigelius Rydman-äänestyksen jälkeen: ”Mikä nykyisissä kriteereissä ei kelpaa?”

23.06.2026 |15:58
9.
Suomen uutiset logo

Elon Musk vaatii Saksan yleisradiota tilille valeuutisen levittämisestä – Saksan entinen tiedustelujohtaja näkee Belfastin tapahtumissa yhtäläisyyksiä Chemnitzin veitsi-iskun kanssa

22.06.2026 |12:17

Uusimmat

PS-Naiset 1/2026

Mainos kuva

Lue lisää

Perussuomalainen 3/2026

Mainos kuva

Lue lisää

Perussuomalainen 2/2026

Mainos kuva

Lue lisää