

LEHTIKUVA
Perussuomalainen Helsingin valtuustoryhmä: Hernesaaren liikennesuunnittelu perustuu oletettuihin ruuhkamaksuihin ja koko Helsingin maksulliseen pysäköintiin – ”Näin ei voi olla!”
Hernesaaren kaavan käsittelyn yhteydessä pormestari Jan Vapaavuori mainitsi kaupunginvaltuustossa, että Hernesaaren kaava nykyliikennejärjestelyineen perustuu ilmeisesti oletettuihin ruuhkamaksuihin ja koko Helsingin maksulliseen pysäköintiin tulevaisuudessa – siis päätöksiin, joita ei ole vielä tehty millään tasolla kuntapolitiikassa. Vapaavuori ei tätä vastustanut.
Perussuomalaiset muistuttivat yksityisautoilun tarpeellisuudesta tulevaisuudessakin ja eri vaihtoehtojen huomioonottamisesta jatkosuunnittelussa. Perussuomalaisten mielestä nykyiset kaavaratkaisut eivät saa johtaa siihen, että niillä pakotetaan tekemään huonoja ratkaisuja jatkossa ruuhkamaksujen ja koko kaupungin maksullisen pysäköinnin muodossa.
Kaikki eivät pysty kulkemaan pyörällä
Perussuomalaiset kannattavat erilaisten liikkumismuotojen tukemista.
– Ikärakenne muuttuu, eivätkä kaikki pysty kulkemaan pyöräillen tai kävellen tulevaisuudessakaan. Autot kehittyvät ympäristöystävällisemmiksi ja niiden automaatio kehittyy samalla kun kaupunkiautoja kehitetään jatkuvasti. Pelkkä raitioliikenne ei tule riittämään asukkaiden ja risteilyalusten turistien liikkumistarpeisiin eikä Hernesaarta pitäisi suunnitella utopioiden varaan kuten Jätkäsaaren kohdalla tehtiin.
– Rahti- ja tavaraliikenne tarvitsee tilaa lastauksen ajaksi. Lisäksi risteilymatkailun turismin aiheuttama liikenne tulee ottaa huomioon liikennejärjestelyissä, perussuomalaiset huomauttivat.
Kokoomus hylkäsi yksityisautoilijat
Asumisen ja lisärakentamisen osalta Hernesaaren kaavaa pidettiin hyvänä.
– Jätkäsaaren epäonnistuneista liikenneratkaisuista pitää ottaa oppia, ettei toisteta samoja virheitä ja aiheuteta tarpeettomia ruuhkia,
Perussuomalaiset tekivät asiasta ponnen yksityisautoilun huomioimiseksi, jota kannatti kymmenen valtuutettua. Ponnen läpimenoon olisi vaadittu 43 äänen kannatusta. Huomioitavaa oli, että vain yksi kokoomuksen valtuutettu kannatti pontta.
SUOMEN UUTISET
Artikkeliin liittyvät aiheet
- liikennesuunnittelu Hernesaari pysäköinti yksityisautoilu Helsingin kaupunginvaltuusto Jan Vapaavuori perussuomalaiset
Mitä mieltä?
Aiheeseen liittyviä artikkeleita


Koponen vastustaa ruuhkamaksuja: Työntekoon kohdistuva lisävero, joka ristiriidassa työllisyystavoitteiden kanssa

Helsingin johtoon pyrkivä Halla-aho tahtoo kaupungista viihtyisän ja turvallisen omille asukkailleen – antaa kritiikkiä nykyiselle pormestarille: ”Maahanmuutto on hänelle sokea piste”
Viikon suosituimmat

Teemu Keskisarjan kolumni: Luonnonsuojelijat vastaan ilmakehäkiihkoilijat

Antikainen: Purra pisti komission herroille luun kurkkuun Brysselissä
Euroopan komissio on jälleen nostanut esiin ajatuksen uudesta EU:n yhteisvelasta. Toisin kuin vuonna 2021, jolloin valtiovarainministerinä toiminut keskustan Annika Saarikko hyväksyi EU:n elpymispaketin mukisematta, nyt valtionvarainministerinä on Riikka Purra, joka pisti Brysselissä EU-herroille luun kurkkuun ja sanoi: ei käy.

Päivän pointti: Vanha valtamedia torjuu avoimen keskustelun – vetäytyi turvalliseen tilaan suojelemaan omia kehyskertomuksiaan

Päivän pointti: Missä Suomi-median logiikka Teksasin tulvauutisoinnissa? Väittää ehdotettujen menoleikkauksien vaikuttaneen ennen kuin niitä on tehty

Antifaa epäillään aseellisesta hyökkäyksestä viranomaisia vastaan Teksasissa
Vasemmistolainen vihapuhe on johtanut aseelliseen väkivaltaan Yhdysvalloissa. Rajaturvallisuutta valvovia viranomaisia vastaan on viime päivinä tehty kaksi aseellista hyökkäystä. Ensimmäisen suoritti Antifan iskuryhmä, jossa oli mukana useita transnaisia. Toisessa yhteenotossa yksittäinen hyökkääjä menetti henkensä.

Valtiovarainministeri Riikka Purra: Suomi ei hyväksy uutta EU-yhteisvelkaa – ”Me emme kannata tällaisia järjestelyjä, me vastustamme niitä”
Valtiovarainministeri Riikka Purra sanoo, että epävirallista yhteisvelkakeskustelua on jo käyty tällä viikolla euroryhmässä. Purran mukaan Suomen hallituksen kanta asiaan on selvä: uutta yhteisvelkaa ei hyväksytä. - Jo hallitusohjelmaan on selvästi kirjattu, että Suomi edellyttää jokaisen jäsenmaan kantavan vastuuta omista veloistaan ja taloudestaan.

Poliittinen myrsky Teksasin tulvien ympärillä yltyy: Lastenlääkäri sai potkut mauttoman somepäivityksen vuoksi
Teksasin tuhoisat tulvat ovat synnyttäneet Yhdysvalloissa paitsi valtavan inhimillisen tragedian, myös kiivaan poliittisen keskustelun. Useat liberaalit vaikuttajat ja demokraattisen puolueen keskeiset henkilöt ovat joutuneet rajun arvostelun kohteeksi syytettyään presidentti Donald Trumpia ja republikaanipuoluetta tulvien aiheuttamista vahingoista ja kuolemista.

Jengipomon pidätys Turkissa enteilee huumemarkkinoiden uusjakoa Pohjolassa – valtatyhjiö täytetään tavalla tai toisella
Rikollispomon pidätys Turkissa johtaa valtatyhjiöön Pohjoismaiden ja ennen kaikkea Ruotsin huumekaupassa. Myös kilpailevan jengin johtaja on maanpaossa, joten järjestäytyneen rikollisuuden mannerlaatat ovat liikkeessä. Tyhjiöillä on tapana täyttyä, tavalla tai toisella.

Euroopan parlamentti äänesti Bulgarian liittymisestä euroon – Tynkkynen ainoa suomalaismeppi, joka äänesti vastaan
Euroopan parlamentissa äänestettiin tiistaina Bulgarian hyväksymisestä euroalueen jäseneksi. Mepit antoivat maan eurojäsenyydelle tukensa äänin 531‒69. Tyhjää äänestäneitä oli 79. Paikalla olleista suomalaisista mepeistä ainoa, joka vastusti Bulgarian eurojäsenyyttä, oli perussuomalaisten Sebastian Tynkkynen.

Riippumattomalta medialta yläpeukkua Teemu Keskisarjan ehdotukselle Yle-veron uudelleenohjauksesta – pitkällä tähtäimellä kaiken median tulisi kuitenkin toimia markkinaehtoisesti
Aidosti riippumattomat ja itsenäiset media-alan tekijät pitävät ongelmallisena nykyistä Yle-veromallia, jonka turvin Yleisradio syö tilaa mediakentältä. Kansanedustaja Teemu Keskisarjan esitys Yle-veron uudelleenkohdistamisesta toisi mukaan kilpailua mediakentälle, sekä palauttaisi osittaisen protestoinnin mahdollisuuden kansalle.
Uusimmat
Toimitus suosittelee
Perussuomalainen 2/2025

Lue lisää
PS Naiset 1/2025

Lue lisää