Sasi jättäisi Lapin vaalipiirin ennalleen

01.03.2013 |19:24

Kokoomusedustaja Kimmo Sasi katsoo, että Lapin vaalipiiri voisi pysyä nykyisellään myös jatkossa, vaikka vaalipiirien yhdistämistä jatkettaisiin.

– Mielestäni Lapin osalta voidaan tehdä poikkeus, kuten tehdään myös Ahvenanmaan osalta, Sasi sanoi eduskunnan vaalipiirikeskustelussa tiistaina keskustan Suomenmaan mukaan.

Sasi ryhtyy johtamaan vaalilain muutosta johtavaa parlamentaarista työryhmää. Tarkemmin sanottuna muutos koskee perustuslakia vaalilain osalta. Oikeusministeriö asettaa eduskuntaryhmien edustajista koostuvan työryhmän ensi viikolla. Sasi toimi viime vaalikaudella perustuslakivaliokunnan puheenjohtajana.

PS VERKKOTOIMITUS


Mitä mieltä?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita


Viikon suosituimmat

1.
Suomen uutiset logo

Rydmanilta lisää vettä Kiukaalle – ministeri kieltäytyy tapaamasta ”lobbaria, joka vuotaa kaiken medialle”

17.06.2026 |14:54
6.
Suomen uutiset logo

Perustuslakivaliokunta: Yhdenvertaisuusvaltuutettu ylittää toimivaltansa – PS-kansanedustajat vaativat pysymistä omalla tontilla

18.06.2026 |16:30

Uusimmat

PS-Naiset 1/2026

Mainos kuva

Lue lisää

Perussuomalainen 3/2026

Mainos kuva

Lue lisää

Perussuomalainen 2/2026

Mainos kuva

Lue lisää