samaistuminen
Televisiomainonta antaa maailmasta vinoutuneen kuvan – ”Toivon näiden lukujen johtavan itsetutkiskeluun ja muutokseen”
Yli puolessa Britannian tv-mainoksista esiintyy mustia näyttelijöitä, vaikka mustien ihmisten osuus koko väestöstä on vain noin neljä prosenttia. Sen sijaan vammaiset, ikääntyneet ja raskaana olevat jäävät mainoksissa lähes kokonaan näkymättömiin. Tilannetta on vaikea ymmärtää, sillä katsojat samaistuvat näkemäänsä.
Miksi mainoksetkin ovat identiteettipolitiikkaa, vaativat moninaisuutta ja esittävät keinotodellisuuden ainoana oikeana tapana olla ja elää?
Ruotsidemokraatteja lähellä olevan Samnytt-verkkolehden pääkirjoituksessa pohditaan mainosten maailmaa ja niiden antaman mielikuvan suhdetta reaalimaailmaan. Heijastavatko mainokset vallitsevaa todellisuutta vai ideologisesta värittynyttä, poliittisesti korrektiksi oletettua narratiivia?
Uusimmat
Viikon suosituimmat
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
Toimitus suosittelee
Perussuomalainen 3/2025

Lue lisää
Perussuomalainen 2/2025

Lue lisää
























