Venäläinen alumiinintuottaja Tatprof on päättänyt CNN:n mukaan laittaa yrityksen työilmapiirin kerralla kuntoon. Yrityksen henkilöstö on miesvaltaista, joten työvoiman henkiseen hyvinvointiin päätettiin panostaa kohderyhmä huomioon ottaen. Niinpä osana ”naisellisuuden maratoniksi” nimettyä kampanjaa yrityksen harvalukuisille naistyöntekijöille ropsahtaa sadan ruplan (1,37 euron) palkanlisä, jos he meikkaavat ja kietaisevat työasukseen hameen tai mekon.

– Tämä on oivallinen tapa kannustaa tiimiä, toteaa yrityksen tiedottaja Anastasia Kirillova valtiollisen Sputnik-tietotoimiston haastattelussa.

Naisten tietoisuudessa toivomisen varaa

– Monet naiset pukeutuvat ikään kuin automaattisesti pitkiin housuihin, joten toivomme kampanjan lisäävän naisten tietoisuutta omasta erikoislaatuisuudestaan ja viehätysvoimastaan, jos he laittavatkin vaihteeksi päälleen hameen, Kirillova sanoo.

– Ja nyt on kesä, joten kampanja tuli aivan kreivin aikaan.

Jos työntekijä haluaa bonuksen tililleen, hänen on lähetettävä työnantajalleen kuva itsestään kampanjan edellyttämässä työasussa. Tempaus alkoi 27. toukokuuta ja kestää kesäkuun loppuun. CNN ei ole tavoittanut yrityksen edustajaa kommenttia varten.

Suomen Uutiset