Helsingin tauti tarttui Espooseen – Vihreiltä valtuustoaloite paperittomien terveydenhuollosta

07.12.2017 |23:02

Espoon vihreiden valtuustoryhmä lähtee ajamaan paperittomien terveydenhuollon laajentamista valtuustoaloitteella. Ryhmä jätti aloitteen kaupunginvaltuuston kokouksessa torstaina. Myös Helsingissä päätös paperittomien terveydenhuoltopalveluista syntyi valtuustoaloitteen pohjalta.

Espoon kaupunginvaltuusto keskusteli kaupungin budjetista, johon vihreiden ryhmä esitti 400 000 euron varaamista paperittomien terveydenhuoltoon. Vihreät vetosivat aloitteessaan siihen, että pääkaupunkiseudun kaupungeilla pitäisi olla yhtenäinen linja terveyspalveluiden tarjoamisesta.

Espoo siis seuraa Helsingin esimerkkiä. Helsingin kaupunginvaltuusto päätti marraskuun lopussa, että laittomasti maassa oleville tarjottavia terveyspalveluita laajennetaan.

HS:n mukaan Espoo tarjoaa nykyisin paperittomille alle 18-vuotiaille lapsille ja nuorille sekä raskaana oleville samat terveyspalvelut kuin espoolaisille. Aloitteella pyritään siihen, että kaikki paperittomat saisivat jatkossa vastaavat palvelut.

 


Artikkeliin liittyvät aiheet


Mitä mieltä?

Aiheeseen liittyviä artikkeleita


Viikon suosituimmat

5.
Suomen uutiset logo

Kepun takki kääntyi: Suorassa lähetyksessä Antti Kaikkonen perui puolueensa tavoitteen 40 000 uudesta maahanmuuttajasta

25.06.2026 |11:59
7.
Suomen uutiset logo

Vigelius Rydman-äänestyksen jälkeen: ”Mikä nykyisissä kriteereissä ei kelpaa?”

23.06.2026 |15:58
10.
Suomen uutiset logo

Elon Musk vaatii Saksan yleisradiota tilille valeuutisen levittämisestä – Saksan entinen tiedustelujohtaja näkee Belfastin tapahtumissa yhtäläisyyksiä Chemnitzin veitsi-iskun kanssa

22.06.2026 |12:17

Uusimmat

PS-Naiset 1/2026

Mainos kuva

Lue lisää

Perussuomalainen 3/2026

Mainos kuva

Lue lisää

Perussuomalainen 2/2026

Mainos kuva

Lue lisää