Urpilainen lisäisi työntekijöiden oikeuksia EU:ssa

09.07.2013 |13:31

SDP:n puheenjohtajan, valtiovarainministeri Jutta Urpilaisen mielestä EU:n pitkäjänteinen kehittäminen on jäänyt talouskriisin varjoon. Urpilainen kaipaa kipeitä toimia kansalaisen aseman parantamiseksi.

Urpilainen puhui maanantaina Brysselissä Suomen EU-edustuston seminaarissa.

”EU:n normeja lisättävä”

– Tämä tarkoittaa käytännössä ensinnäkin huomion kiinnittämistä työntekijöiden oikeuksiin. Keskeistä on myös työntekijöiden tasavertaiseen suojeluun keskittyvän vähimmäislainsäädännön luominen koko unionin alueelle. Komission toimivaltaan kuuluu työelämän vähimmäisnormien kehittäminen. Tässä työssä komission on roimasti lisättävä aktiivisuuttaan, Urpilainen sanoo.
Urpilaisen mukaan EU:ta on kehitettävä palvelemaan paremmin työntekijöiden, kuluttajan ja veronmaksajan asiaa.
– Toiseksi sisämarkkinoita on kehitettävä kuluttajansuojaa vaalien. Kolmanneksi veronmaksajan rahoista huolehditaan muun muassa pankkiunionin kaltaisilla toimenpiteillä, joilla varmistetaan sijoittajavastuun toteutuminen, Urpilainen sanoi SDP:n äänenkannattajan Demokraatin mukaan.

 

 

Veli-Pekka Leskelä


Mitä mieltä?

Viikon suosituimmat

1.
Suomen uutiset logo

Rydmanilta lisää vettä Kiukaalle – ministeri kieltäytyy tapaamasta ”lobbaria, joka vuotaa kaiken medialle”

17.06.2026 |14:54
8.
Suomen uutiset logo

Perustuslakivaliokunta: Yhdenvertaisuusvaltuutettu ylittää toimivaltansa – PS-kansanedustajat vaativat pysymistä omalla tontilla

18.06.2026 |16:30

Uusimmat

PS-Naiset 1/2026

Mainos kuva

Lue lisää

Perussuomalainen 3/2026

Mainos kuva

Lue lisää

Perussuomalainen 2/2026

Mainos kuva

Lue lisää