Tagi: Kaarina Hazard

Twitter

Kaksi viikkoa ennen vaaleja ulkoministeriö kampanjoi kehitysavun puolesta mm. Helsingin Sanomien sivuilla. Kampanjan tueksi on tilattu ammattimaisesti tuotettu mainosvideo. Videolla kehitysavun kritiikin kehystetään populistiseksi, faktoista irralliseksi jupinaksi. Tosiasiassa kehitysapu on kiistelty poliittinen aihe, josta on vuosien varrella nostettu esiin lukuisia epäkohtia. Kehitysavun myönteisiä puolia korostava valikoiva mielikuvamainonta palvelee tiettyä poliittista blokkia ja sen agendaa.  Lue lisää >

MATTI MATIKAINEN

Mediassa on viime päivinä ihmetelty liikenne- ja viestintäministeriön tilaamia kotitekoisilta vaikuttavia videoita, joista on laskutettu kymmeniä tuhansia euroja. Kaarina Hazardin ja Mikko Roihan tekemät videot ovat tähän mennessä tulleet maksamaan veronmaksajille 50 000 euroa. Yhden noin 10-15 minuutin jakson hinta on 5 000 euroa.  Lue lisää >