Yritys muutti kantansa. Kesäkuussa päivittäistavarakauppaketju ilmoitti ryhtyvänsä poistamaan asteittain etnisiä nimiä tuotteistaan. Trader Joe’s myönsi tuolloin, että nimillä voi olla negatiivisia vaikutuksia asiakaskokemuksiin.

Ketjun tuotemerkeissä on runsaasti etnisiä ruokatuotteita. Esimerkiksi “Trader Ming’s” -nimisiä kiinalaisia ruokia, “Arabian Joe” -nimisiä Lähi-idän tuotteita, “Trader José” puolestaan kuvaa meksikolaista ruokaa, “Trader Giotto’s” italialaista ja “Trader Joe San” japanilaisen keittiön makuja.

Palaute positiivista

Yritys ei nyt haluakaan luopua tuotebrändeistä, jotka ovat nimenneet ulkomaisia ruokia vuosikymmenten ajan. Yrityksen mukaan sen asiakaskunta on antanut palautetta, että tuoteryhmät ovat suosittuja juuri hauskojen nimiensä ansiosta.

– Tarkkailemme jatkuvasti tuotteiden liikkuvuutta ja jos tuotteet myyvät hyvin, ne jäävät hyllyilemme, yritys sanoo nettisivuillaan.

SUOMEN UUTISET