Ruoka, sähkö, bensa ja eläminen ovat kallistuneet. – Vihreän siirtymän nimissä hallitus haluaa tehdä kansalaisten elämän sietämättömäksi, sanoo perussuomalaisten puoluesihteeri Arto Luukkanen. Lue lisää >
MIKA RINNE
Ruoka, sähkö, bensa ja eläminen ovat kallistuneet. – Vihreän siirtymän nimissä hallitus haluaa tehdä kansalaisten elämän sietämättömäksi, sanoo perussuomalaisten puoluesihteeri Arto Luukkanen. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Polttoaineen hinta on syytä suhteuttaa ihmisten käytettävissä oleviin tuloihin. Palkkataso, verotuksen taso ja elinkustannukset huomioiden Suomen tilanne on vielä käsittämättömämpi kuin miltä se pelkkää litrahintaa katselemalla näyttää, kirjoittaa perussuomalaisten kansanedustaja Jussi Halla-aho. Lue lisää >
PS ARKISTO
Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Ville Tavio on tänään jättänyt eduskunnassa kirjallisen kysymyksen bensan ja dieselin hintojen pienentämisestä. Suomessa tankataan EU-alueen kalleinta bensiiniä ja toiseksi kalleinta dieseliä. Lue lisää >
LEHTIKUVA/KUVITUSKUVA
Asuntolainojen korot ovat lähteneet ripeään nousuun kaiken muun kallistumisen myötä. Hintaralli laittaa tavallisen kansalaisen oikeasti miettimään arjesta selviämistä, kun pakollisten menojen jälkeen käteen ei jää mitään. Hallitus ei halua kuulla järjen ääntä ja kansan hätää. Lue lisää >
LEHTIKUVA/KUVITUSKUVA
Polttoainevarkaudet ovat lisääntyneet samaa tahtia kohoavien hintojen myötä. Menovettä ei viedä pelkästään asemilta, vaan vorot ovat suunnanneet katseensa myös saloille ja selkosille. Maanviljelijän ja metsäkoneyrittäjän kannattaa nyt koputella dieseltankkinsa kylkeä ja katsastaa sisällön määrä. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Tiistaina tankatessa dieselin litrahinta oli juuri rimaa hipoen ylittänyt kahden euron rajan. Keskiviikkona dieselistä pitikin sitten maksaa jo reippaat 20 senttiä enemmän. Minne lie polttoaineiden markkinat menossa – ja kaikki muu tulee perässä. Lue lisää >
LEHTIKUVA/KUVITUSKUVA
Liikenne- ja viestintäministeriö kertoi tiistaina toimista, joilla Suomen tieliikenteen päästöt pyritään puolittamaan vuoteen 2030 mennessä vuoden 2005 tasosta. Vuonna 2045 liikenteen tulisi olla täysin fossiilivapaata. Tämä verottaa jokaisen suomalaisen ostovoimaa monella eri tavalla. Lue lisää >
MIKA RINNE
Autoja tankataan verkkaiseen tahtiin Nurmeksen ABC-liikenneasemalla Pohjois-Karjalassa. Yksi tankkaajista on metsänhoitotöitä, pihapuiden kaatoa ja kattolumitöitä tekevä yrittäjä Antti Nuutinen Nurmeksesta. Kovassa käytössä olevat nelivetopakettiauto, moottorisahat ja traktori syövät paljon polttoainetta. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Dieselin ja bensan hinta on noussut vuodessa reippaasti eikä se siihen jää. Keskiverto suomalaisen työssäkäyvän ihmisen pitäisi kustantaa alleen kallis sähköauto samaan aikaan, kun käteen jäävistä tuloista yhä suurempi osa kuluu polttoaineisiin. Yhtälö on mahdoton. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Valtioneuvosto hyväksyi torstaina tieliikennettä koskevat suunnitelmat päästöjen vähentämiseksi. Tavoilleen uskollisena Marinin kabinetti siirtää päätökset toimenpiteistä tuonnemmaksi yli vaalien. Syksyllä onkin sitten luvassa kylmää kyytiä niin bensa- kuin dieselautoilijoille. Lue lisää >
LEHTIKUVA/KUVITUSKUVA
Ismo Salonrannan auto on ympäristöystävällinen hybridi Opel Ampera vuosimallia 2013. Keskikulutus 1,4 litraa bensiiniä sadalla kilometrillä. Vuoden alusta Helsingin kaupunki poisti Ismon Opelilta vähäpäästöisten autojen pysäköintiedun. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Perussuomalaisten kansanedustaja Ville Tavio on jättänyt eduskunnassa kirjallisen kysymyksen polttoaineverotuksesta. Tavion mielestä veroa pitää pienentää kuluttajahintojen alentamiseksi, koska raakaöljyn markkinahinta on kasvanut. Lue lisää >