Perussuomalaiset Nuoret on ollut otsikoissa viime päivinä järjestön Twitter-tilillä julkaistun kuvan ja sen saatetekstin vuoksi. Jaettu kuva oli Euroopan parlamentin maksama Facebook-mainos, jossa oli tummaihoinen perhe ja kehotus: “Päätä Euroopan tulevaisuudesta. Äänestä EU-vaaleissa 26. toukokuuta.”

Järjestön hallituksen jäsenen kirjoittama saateteksti kuului: “Äänestä Perussuomalaisia, jotta Suomen tulevaisuus ei näyttäisi tältä.”

”Twiittini oli ajattelematon”

PS-Nuorten hallituksen jäsen myöntää, että kuvan jakaminen kyseisellä saatetekstillä oli harkitsematonta ja hyvien tapojen vastaista toimintaa.

– Kömmähdys oli seurausta huonosta ideasta ja hallituksen sisäisestä kommunikaatiokatkoksesta. Twitter-jako on sittemmin poistettu järjestön tililtä. Järjestön toimijat ottavat tapauksesta opikseen – onhan yksi nuorisojärjestön tehtävistä kasvattaa tulevaisuuden poliitikkoja sekä opettaa, kuinka virheistä opitaan ja jatketaan eteenpäin, PS-Nuoret toteaa tiedotteessaan.

– Twiittini oli ajattelematon ja toimin impulsiivisesti idean syttyessä. Myöhemmin ymmärsin, että nyt meni metsään, mutta vahinko oli ehtinyt jo tapahtua. Olen oppinut tästä läksyni ja jatkossa tulen käyttämään
harkintakykyäni paremmin järjestön viestinnässä, pahoittelee järjestön varapuheenjohtaja Toni Jalonen.

Onnistunut eduskuntavaalikampanja

Hallituksen mielestä järjestön viestintä on ollut aktiivista ja näkyvää kaiken aikaa.

– Pääosa viestinnästämme on keskittynyt vaaleihin, mutta myös ajankohtaisiin aiheisiin pitkin vuotta. Eduskuntavaaleissa Perussuomalaisilla Nuorilla oli 21 ehdokasta, joista viisi nousi Arkadianmäelle. Ehdokkaamme saivat 64 049 ääntä ympäri Suomen. Viestintää voi näin ollen pitää pääosin onnistuneena ja tämä on pitkälti viestintävastaava Jalosen ansiota, muistuttaa PS-Nuorten puheenjohtaja
Asseri Kinnunen.

SUOMEN UUTISET