Tagi: oppimisvaikeudet

PS ARKISTO

Perussuomalaisten kansanedustaja Mira Nieminen otti eduskunnan täysistunnossa tiistaina kantaa opposition välikysymykseen nuorten tulevaisuudesta. Niemisen mukaan hallitusohjelma pitää sisällään useita kirjauksia, joilla pyritään luomaan edellytyksiä nuorten hyvään elämään.  Lue lisää >

MATTI MATIKAINEN

Media on kesän kuluessa keskittynyt kaivelemaan perussuomalaisiin liitettyjä kohuja. Viime päivinä lehtien palstoilla on pureskeltu kairaus- ja metallitöihin erikoistuneen Northdrill Oy:n toimitusjohtaja Pentti Kinisjärven 5 000 euron vaalitukea kansanedustaja Sara Seppäsen vaalikampanjalle. Lapsi- ja nuorisotyötä aktiivisesti tukeva Kinisjärvi pitää asiasta noussutta kohua suhteettomana.  Lue lisää >

LEHTIKUVA/KUVITUSKUVA

Kansallisen koulutuksen arviointikeskus totesi tuoreessa tutkimuksessaan sen, mistä perussuomalaiset ovat puhuneet pitkään. Maahanmuuttajataustaisilla oppilailla saattaa olla vaikeuksia koulussa ja erot oppilaiden välillä voivat olla isoja. Ruotsin tiellä mennään kaasu pohjassa kohti mahdollisia yhteiskunnallisia ongelmia.  Lue lisää >

LEHTIKUVA/KUVITUSKUVA

Ulkomaalaistaustaisten lasten suhteellinen osuus kasvaa kovaa vauhtia Ruotsissa, ja samalla kasvavat puutteellisen kielitaidon aiheuttamat ongelmat. Lapset eivät välttämättä enää opi ruotsia tai edes kotikieltään riittävän hyvin selvitäkseen eteenpäin elämässä. Kantaruotsalaisista on tulossa vähemmistö omassa, yhä pahemmin sirpaloituvassa maassaan, väittää Expressenin kolumnisti lehden pääkirjoitussivulla.  Lue lisää >

LEHTIKUVA/KUVITUSKUVA

Maahanmuuttotaustaisten oppilaiden oppimistulokset ja kielen osaaminen ovat selkeästi heikompia kuin valtaväestöllä. Kansanedustaja Ari Koponen on huolissaan maahanmuuttajataustaisten oppilaiden heikosta kielitaidosta ja vaatii asian nostamista julkiseen keskusteluun. – Kun maahanmuuton ongelmat uskalletaan sanoa ääneen, ei kyse ole rasismista vaan siitä, että ongelmat halutaan ratkaista.  Lue lisää >

LEHTIKUVA/KUVITUSKUVA

Perussuomalaiset kansanedustajat Ari Koponen ja Jenna Simula kysyvät jättämässään kirjallisessa kysymyksessä opetusministeri Li Anderssonilta (vas.), miten lapset voitaisiin ottaa paremmin huomioon yksilöinä suomalaisen peruskoulun uusissa opetusmenetelmissä ja tilaratkaisuissa.  Lue lisää >