Tagi: vientiteollisuus

PS ARKISTO

Suurimpien puolueiden puheenjohtajat kohtasivat eilen Helsingin Sanomien järjestämässä ilmasto- ja talousaiheisessa paneelikeskustelussa. Perussuomalaisten Riikka Purra arvosteli nykytrendin mukaista ilmastopolitiikkaa, jossa tavoitellaan lähinnä kunnianhimoisia tekoja, seurauksista ja vaikutuksista välittämättä. – Tavoite pitäisi olla globaaliin ongelmaan eli ilmastonmuutokseen puuttuminen, Purra sanoi.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Perussuomalaisten työllisyyspolitiikan keskeisenä tavoitteena on, että Suomessa työntekijä – myös pienipalkkaisilla aloilla – tulisi omalla palkallaan toimeen. Se edellyttää, että yksityissektorille syntyy uusia työpaikkoja. – Yritykset kyllä palkkaavat työntekijöitä, jos se on liiketoiminnan kannalta taloudellisesti järkevää ja kannustavaa, perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho sanoi tänään Iltalehden puheenjohtajatentissä.  Lue lisää >

Valtiovarainministeriön liikenteen verotuksen uudistamista selvittäneen työryhmän laskelmien mukaan dieselin alennetun verokannan asteittainen poistaminen nostaisi verotasoa noin 26 senttiä litralta. Dieselin yhden verosentin kustannusvaikutus tavarankuljetukseen on 13 miljoonaa euroa, kuusi senttiä on 80 miljoonaa vuodessa. Verotyöryhmän raporttiin tutustuneet perussuomalaiset vaativat ammattidieselin käyttöönottoa myös Suomessa.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Perussuomalaisten eduskuntaryhmän 2. varapuheenjohtaja Lulu Ranne suri tänään 14.5. täysistunnossa elpymisvälineeseen liittyvää älyllistä epärehellisyyttä. – Demokratiat ajautuvat kriiseihin eri puolilla maailmaa, koska poliittiseen päätöksentekoon hiipinyt älyllinen epärehellisyys on kuin elimistöön rikastuva myrkky. Se leviää ja lopulta tappaa. Pahinta on, että myrkky leviää ja tarttuu järjestelmistä toisiin.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Hallituksen ministerit, esimerkiksi Eurooppa- ja omistajaohjausministeri Tytti Tuppurainen, ovat perustelleet EU-elvytyspakettia Suomen viennin tukemisella. Perussuomalaisten kansanedustaja Sanna Antikainen kuitenkin huomautti juuri eduskunnassa, että elvytyspaketin suurimmat edunsaajat, Italia ja Espanja, eivät ole edes Suomen kymmenen suurimman vientimaan joukossa.  Lue lisää >

Yle Aareena

Hallituspuolueiden kansanedustajat Atte Harjanne ja Jouni Ovaska selittelivät eilen Ylen A-Talkissa mutkikkailla lauseilla miksi Suomen pitää osallistua EU-elvytykseen, jonne Suomi joutuu maksamaan 6,6 miljardia ja saa takaisin vain 3,2 miljardia. Perussuomalaisten Jani Mäkelä huomautti, että kunkin EU-maan pitäisi elvyttää itsenäisesti omaa talouttaan. Mäkelä painotti, että elvytyspaketilla tosiasiassa vain korjataan Etelä-Euroopan maiden kuten Italian ja Espanjan...  Lue lisää >

LEHTIKUVA

Perussuomalaisten kansanedustaja Jussi Wihonen ei hyväksy Finnairin päätöstä lakkauttaa lennot Joensuun lentokentälle. Finnair tiedotti lentävänsä Joensuun, Jyväskylän, Kajaanin, Kemin ja Kokkolan maakuntakentille joitakin viikkovuoroja ensi talvikaudella, mutta tämän jälkeen Finnair lopettaa kaupalliset lennot Joensuuhun ja muihin mainittuihin kaupunkeihin.  Lue lisää >

LEHTIKUVA

UPM:n päätös Kaipolan paperitehtaan lakkauttamisesta on herättänyt keskustelua suomalaisen vientiteollisuuden kilpailukyvystä ja siihen vaikuttavasta sääntelystä. Polttoaineveron korotus elokuun alussa nosti polttoaineen hintaa ja yritysten kuljetuskustannuksia.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Syysistuntokauden ensimmäisellä kyselytunnilla esille nousivat odotetusti teollisuuden ja muiden yritysten tilanne sekä kilpailukykyä ja ostovoimaa heikentävä politiikka. Otsikoissa on viimeisen viikon ollut erityisesti Kaipolan paperitehdas, jonka alasajon myötä Jämsän työpaikoista häviää 15 prosenttia, ja muutenkin korkea työttömyys kaksinkertaistuu.  Lue lisää >