Tagi: Kilpailukyky

PS ARKISTO

Hyötyykö suomalainen teollisuus ja yhteiskunta siitä, että Suomi on maailman ensimmäisenä maana hiilineutraali? Tai hyötyykö globaali ilmasto? Perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra huomauttaa, että toistaiseksi hallituksella ei ole esittää yhtään toteutunutta teollisen mittakaavan viherinvestointia, jolla hiilineutraali Suomi 2035 -tavoite toteutettaisiin. – Tosiasiat on tunnustettava. Suomi ei saa lisäarvoa siitä, että olemme hiilineutraali kilpailijamaita nopeammin, Purra sanoo.  Lue lisää >

LEHTIKUVA

Perussuomalaiset hämmästeli suullisella kyselytunnilla hallituksen metsäpoliittista linjattomuutta. Linja on vähintään epäselvä, sillä kun hallitus päätti keskiviikkona vastustaa EU:n metsälinjausta, taksonomiaa, vihreät ja vasemmistoliitto jättivät asiaan eriävän mielipiteen. Perussuomalaisten mielestä koko hallituksen toimintaa leimaa sokea ilmastofanatismi, joka kurjistaa kansalaisia ja heikentää kilpailukykyä.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Kansanedustaja Jani Mäkelä totesi eduskunnassa pitämässään perussuomalaisten ryhmäpuheenvuorossa EU-politiikan selonteosta, ettei EU:n sääntöperäinen kansainvälinen yhteistyö perustu sääntöjen noudattamiseen vaan niiden pettämiseen ja vääristelyyn jokaisen kriisin yhteydessä. Perussuomalaisten mielestä EU:n suunnan on muututtava liittovaltiokehityksestä kohti itsenäisten kansallisvaltioiden Eurooppaa.  Lue lisää >

LEHTIKUVA

Eduskunnan maa- ja metsätalousvaliokunta sai keskiviikkona valmiiksi mietintönsä valtion metsien avohakkuita koskeneesta kansalaisaloitteesta. Kansalaisaloitteen tavoitteena oli muun muassa pääsääntöisesti kieltää valtion omistamien metsien avohakkuut. Perussuomalaisten valiokuntaryhmä ja koko muukin valiokunta oli yksimielinen siitä, että avohakkuiden lopettaminen valtion mailla ei ole perusteltua.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Suurimpien puolueiden puheenjohtajat kohtasivat eilen Helsingin Sanomien järjestämässä ilmasto- ja talousaiheisessa paneelikeskustelussa. Perussuomalaisten Riikka Purra arvosteli nykytrendin mukaista ilmastopolitiikkaa, jossa tavoitellaan lähinnä kunnianhimoisia tekoja, seurauksista ja vaikutuksista välittämättä. – Tavoite pitäisi olla globaaliin ongelmaan eli ilmastonmuutokseen puuttuminen, Purra sanoi.  Lue lisää >

LEHTIKUVA/ARKISTO

Helsingin Sanomien ilmastoaiheisessa puoluejohtajatentissä keskiviikkona kävi ilmi heti aluksi, että kokoomuksen ilmastokunnianhimoa ei pidättele enää mikään. Petteri Orpo haali ilmastotentin irtopisteitä teatraalisella vastauksellaan. Perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra huomautti kollegalleen, että maltillisempi ilmastopolitiikka voisi olla halvempi ja jopa ilmaston kannalta parempi lähestymistapa.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Eduskunnan suuri valiokunta käsitteli tänään hallituksen selontekoa EU-politiikan tulevista suuntaviivoista. Perussuomalaiset jättivät asiasta vastalauseen valiokunnan mietintöön. Perussuomalaisten mielestä on tullut aika päästää irti yhä tiivistyvän unionin periaatteesta ja siirryttävä takaisin kohti itsenäisten kansallisvaltioiden Eurooppaa.  Lue lisää >

MATTI MATIKAINEN

Suunnitteilla olevat polttoaineiden rajut hinnannousut tuhoavat teollisuuden kilpailukyvyn ja nostavat perheiden elinkustannuksia. Liikenteen päästöjen puolittamisesta luopuminen olisi kädenojennus metsäteollisuudelle, joka voisi helpottaa sopimusneuvotteluja, Matti Putkonen neuvoo hallitusta.  Lue lisää >

SU

Perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho katsoo, että joustavampi työmarkkinamalli on mahdollinen, jos samaan aikaan suomalaisen työntekijän asema turvataan työvoiman tuonnilta ja taataan terve tasapaino työvoiman kysynnän ja tarjonnan välillä. Työperäiselle maahanmuutolle perussuomalaiset esittää tiukkoja edellytyksiä: Sen pitää olla suomalaisia yrityksiä palvelevaa, julkista taloutta vahvistavaa ja yhteiskunnan kokonaisedun mukaista.  Lue lisää >

Valtiovarainministeriön liikenteen verotuksen uudistamista selvittäneen työryhmän laskelmien mukaan dieselin alennetun verokannan asteittainen poistaminen nostaisi verotasoa noin 26 senttiä litralta. Dieselin yhden verosentin kustannusvaikutus tavarankuljetukseen on 13 miljoonaa euroa, kuusi senttiä on 80 miljoonaa vuodessa. Verotyöryhmän raporttiin tutustuneet perussuomalaiset vaativat ammattidieselin käyttöönottoa myös Suomessa.  Lue lisää >