Tagi: vientiteollisuus

LEHTIKUVA

Perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra pitää etukäteen päätettyä hiilineutraaliuden tavoitevuotta 2035 typeränä. – Suomen oleellisten verrokkimaiden ja samalla EU:n hiilineutraalisuustavoite on selvästi myöhemmin. Perussuomalaiset haluaa, että harjoitettu ilmastopolitiikka ei heikennä ostovoimaa eikä rasita kilpailukykyä.  Lue lisää >

LEHTIKUVA

Pääministeri Sanna Marin ja valtiovarainministeri Annika Saarikko esiintyivät eilisessä puoluejohtajien vaalitentissä yllättäen EU-velkapakettien vastustajina, mikä ei välttämättä näyttäydy kovin uskottavana äänestäjille. Perussuomalaisten Riikka Purra moitti EU-keskustelun tasoa heikoksi ja huomautti puheiden ja tekojen ristiriidasta.  Lue lisää >

LEHTIKUVA

Perussuomalaisten kansanedustajat Ritva Elomaa ja Jari Koskela näkevät, että edessä olevat vaalit antavat kansalle mahdollisuuden pelastaa suomalaisten huoltovarmuutta ja omavaraisuutta tukeva maaseutu, jota keskustan tukema vihervasemmistolainen hallitus on kuluvalla kaudella kurittanut kohtuuttoman paljon muun muassa niin kutsutuilla ilmastotoimilla.  Lue lisää >

MATTI MATIKAINEN

Perussuomalaisilla on käytännönläheinen ote energia- ja ilmastopolitiikkaan. – Me kannamme vastuuta, mutta järkevästi ja suomalaisten etu edellä. Me haluamme vähentää päästöjä, huolehtia ympäristöstä ja suojella luontoa. Me haluamme, että Suomi on omavarainen ja huoltovarmuus huipussaan. Perussuomalaisten tavoitteena on, että näihin päästään suomalaisten vyötä kiristämättä ja yrittäjiä ja teollisuutta kurittamatta, painotti kansanedustaja Lulu Ranne esitellessään pohjaa...  Lue lisää >

KUVITUSKUVA/LEHTIKUVA

Uudenkarkea ilmastolaki on juuri tullut eduskunnan käsittelyyn. Reijonen pitää käsittämättömänä, että Euroopassa on sota, eikä sekään ole riittävä syy, että ilmastolain käsittelyä lykättäisiin. Hallitukselta on unohtunut tärkeysjärjestys. Edelleen hallitus toteuttaa maailman kunnianhimoisinta ilmastopolitiikkaa.  Lue lisää >

LEHTIKUVA/KUVITUSKUVA

Saimaan kanava on keskeinen väylä Itä-Suomen viennissä maailmalle ja erityisesti Keski-Eurooppaan. Koska huomattava osa kanavasta sijaitsee kuitenkin Venäjän puolella rajaa, asettavat Venäjän mahdolliset vastareaktiot sille asetettuihin pakotteisiin kanavan käytön jatkumisen kyseenalaiseksi. Kansanedustaja Sheikki Laakso esittää ratkaisuksi ongelmaan muiden liikenneväylien pikaista uudistamista.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Ylen tänään julkaistussa uutisessa kerrotaan, ettei suomalaisten aiheuttamia ilmastopäästöjä ole saatu kunnolla laskemaan, jos päästöjä mitataan ulkomailta ostettujen kulutustavaroiden valmistuksessa syntyneillä päästöillä. Kansanedustaja Jussi Halla-aho ihmettelee, miksi suomalainen on aina syyllinen.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Kansanedustaja Jani Mäkelä totesi eduskunnassa pitämässään perussuomalaisten ryhmäpuheenvuorossa EU-politiikan selonteosta, ettei EU:n sääntöperäinen kansainvälinen yhteistyö perustu sääntöjen noudattamiseen vaan niiden pettämiseen ja vääristelyyn jokaisen kriisin yhteydessä. Perussuomalaisten mielestä EU:n suunnan on muututtava liittovaltiokehityksestä kohti itsenäisten kansallisvaltioiden Eurooppaa.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Suurimpien puolueiden puheenjohtajat kohtasivat eilen Helsingin Sanomien järjestämässä ilmasto- ja talousaiheisessa paneelikeskustelussa. Perussuomalaisten Riikka Purra arvosteli nykytrendin mukaista ilmastopolitiikkaa, jossa tavoitellaan lähinnä kunnianhimoisia tekoja, seurauksista ja vaikutuksista välittämättä. – Tavoite pitäisi olla globaaliin ongelmaan eli ilmastonmuutokseen puuttuminen, Purra sanoi.  Lue lisää >

PS ARKISTO

Perussuomalaisten työllisyyspolitiikan keskeisenä tavoitteena on, että Suomessa työntekijä – myös pienipalkkaisilla aloilla – tulisi omalla palkallaan toimeen. Se edellyttää, että yksityissektorille syntyy uusia työpaikkoja. – Yritykset kyllä palkkaavat työntekijöitä, jos se on liiketoiminnan kannalta taloudellisesti järkevää ja kannustavaa, perussuomalaisten puheenjohtaja Jussi Halla-aho sanoi tänään Iltalehden puheenjohtajatentissä.  Lue lisää >

Valtiovarainministeriön liikenteen verotuksen uudistamista selvittäneen työryhmän laskelmien mukaan dieselin alennetun verokannan asteittainen poistaminen nostaisi verotasoa noin 26 senttiä litralta. Dieselin yhden verosentin kustannusvaikutus tavarankuljetukseen on 13 miljoonaa euroa, kuusi senttiä on 80 miljoonaa vuodessa. Verotyöryhmän raporttiin tutustuneet perussuomalaiset vaativat ammattidieselin käyttöönottoa myös Suomessa.  Lue lisää >