Oppositio jatkaa hallituksen grillaamista liikenteen kuluilla ja polttoaineen hinnalla. On tietysti hyvä, että autoilijalla on ystäviä. Autoilijan tosiystävät löytyvät kuitenkin hallituksesta. Lue lisää >
Lehtikuva
Oppositio jatkaa hallituksen grillaamista liikenteen kuluilla ja polttoaineen hinnalla. On tietysti hyvä, että autoilijalla on ystäviä. Autoilijan tosiystävät löytyvät kuitenkin hallituksesta. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Perussuomalaisten eduskuntaryhmän puheenjohtaja Jani Mäkelä iloitsee liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranteen tavoin siitä, että ”asfaltti tuoksuu ensi kesänä koko Suomessa”. Hallitus on varannut pelkästään liikenteen rahoitukseen melkein 600 miljoonaa euroa kuluvalle vaalikaudelle. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Hallitus sopi budjettiriihessä vuoden 2024 valtion talousarvioesityksestä ja julkisen talouden suunnitelmasta vuosille 2024–2027. Yleinen taloudenkuva on erittäin huolestuttava ja hallitus onkin sitoutunut julkisen talouden tervehdyttämiseen ja velkasuhteen kasvun taittamiseen. Lue lisää >
PS ARKISTO
Auto on se menopeli, jolla suurin osa meistä on tullut synnytyslaitokselta kotiin. Auto on myös se, jonka kyydissä viimeinen keikka hoituu. Auto on kiinteästi mukana lähes jokaisen suomalaisen arjessa, muistutti liikenne- ja viestintäministeri Lulu Ranne Mikkelissä pitämässään puheessa. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Uuden hallituksen hallitusohjelma tuo maahan työpaikkoja, suomalaista työtä ja työllisyyttä, rohkeampia yrityksiä ja investointeja sekä kansalaisille parempaa ostovoimaa. Hallitusohjelma tavoittelee talouskasvun vahvistamista myös uusilla investoinneilla. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Autoilevan työmatkalaisen ja muidenkin autoilijoiden kurittaminen on viimein päättymässä. Uusi hallitus ei omilla politiikkatoimillaan pyri nostamaan liikkumisen hintaa. Hallitus pyrkii liikenteen päästöjen vähentämiseen toimilla, jotka eivät lisää arjen kustannuksia. Lue lisää >
PS ARKISTO
Uusi hallitusohjelma ottaa monessa asiassa lähes täyskäännöksen. Esimerkiksi energia-, ilmasto-, maahanmuutto- ja teollisuuspolitiikassa tehdään hyvin erilaista politiikkaa kuin mitä Marinin hallitus teki. Perussuomalaisten eduskuntaryhmän johto on tyytyväinen. Lue lisää >
LEHTIKUVA/KUVITUSKUVA
Kuljetusyritysten liikevaihdon ennusteet ovat Suomen Kuljetus ja Logistiikka SKAL ry:n uusimman kuljetusbarometrin mukaan alimmat yli kymmeneen vuoteen. Kuljetusalan etujärjestöt vaativat polttoaineiden hintaa korottavien päätösten perumista ja lisäpanostuksia perusväylänpitoon. Tavoitteet ovat aivan samoja, joita perussuomalaisten kansanedustaja Ari Koponen on turhaan yrittänyt rummuttaa hallitukselle. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Eduskunnassa käsiteltiin keskiviikkona kuluvan vuoden neljättä lisätalousarviota. Perussuomalaisten kansanedustaja Jari Koskela esitteli puheessaan perussuomalaisten valiokunnassa jättämää vastalausetta. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Tieliikenteestä kerätyistä veroista vain pieni murto-osa palautuu liikennesektorille valtion tieverkon ylläpitämiseen ja kehittämiseen käytettynä rahoituksena. Hallitus verottaa autoilijoita kovalla kädellä ja pitää tiestöä huonoimmassa kunnossa vuosikymmeniin. Lue lisää >
LEHTIKUVA
Kansanedustaja Jussi Wihonen on jättänyt hallitukselle kirjallisen kysymyksen tiestön kunnossapidon tulevaisuudesta. Lue lisää >
PS ARKISTO
Kansanedustaja Minna Reijonen haluaa hallituksen ottavan ohjelmassaan ja hiilineutraalisuustavoitteissaan huomioon myös tiestön kuntoa parantamalla saavutettavissa olevat päästövähennykset. Reijonen muistuttaa, että huonokuntoisilla teillä on suuri vaikutus polttoaineen kulutukseen ja hiilidioksidipäästöihin. Lue lisää >
PS ARKISTO
Pääministeri Sanna Marinin (sd) hallitus pääsi eilen sopuun valtion tulevien vuosien rahankäytöstä. Hallitus kasvatti kehysriihessä menoja turvallisuuden ja huoltovarmuuden parantamiseksi. Menot lisääntyvät ja samalla valtion velkaantuminen jatkuu voimakkaasti. Lue lisää >